czwartek, 9 lutego 2017

maski antysmogowe


 Moje miasto - miastem królów i miastem ...smogu.
Łatwo się więc domyślić, że żyję w Krakowie.
Sezon smogowy w pełni, ciągle słucham ostrzeżeń w mediach,
by nie wychodzić z domu, by stosować maski... 
Smutna, (dosłownie) zakurzona rzeczywistość.
I przyznam szczerze, że jeszcze kilka tygodni temu,
gdy spotykałam ludzi na ulicach w założonych na twarzy maskach,
to rodziły się w mojej głowie myśli typu: "Jak to okropnie wygląda!..".
No ale..
Wystarczył mi jeden spacer w masce jednorazowej przyniesionej do domu przez Męża
i już nie były dla mnie tak znaczące kwestie estetyczne..
Maska była tak sztywna, że moje wielkie okulary nie mieściły się już na twarzy,
ale to właśnie okulary wolałam trzymać w dłoni podczas tego spaceru (mimo mrozu),
niż zdjąć maskę antysmogową.
Jakość, zapach wdychanego powietrza nie do porównania!
Nie wspominając o tym, co najbardziej niebezpieczne w tym powietrzu, 
a nie wyczuwalne, czyli zanieczyszczenie typu PM2,5, PM10.
Tak więc zaczęłam orientować się w temacie głębiej.


Niezbędne okazały się maski z filtrem Hepa, oraz aktywnym węglem.
Mając już takie maseczki jednorazowe dla dorosłych, 
szukaliśmy czegoś jeszcze dla dzieci.
Udało się kupić maskę wielokrotnego użytku w małym rozmiarze,
do której należy dokupywać jedynie filtry na zmianę.
Maska nawet atrakcyjna pod względem estetycznym,
do tego mniejszych rozmiarów, niż te jednorazowe,
dzięki czemu mieści się bez problemów w kieszeni kurtki.



Problemem jednak dla nas było znalezienie dobrej maski
w odpowiednim rozmiarze dla naszej dwu i pół letniej Córy.
Zatem, wzięłam się za szycie w ramach projektu "artMamowanie".
A pierwsze były jabłuszka.
...ale w jabłuszkach moja Mała Modnisia nie chciała chodzić ;)
Konieczne więc było poszukanie tkaniny różowej w ..kotki.


Kotki mają filtr chroniący przez smogiem,
zaworek do wentylacji ułatwiający oddychanie w masce
i etui  (rzecz praktyczna i higieniczna zarazem).
Kotki (na szczęście) się podobają i zaczęły być chętnie noszone ;)





Po pierwszych próbach szycia maski antysmogowej,
maska spodoba się innym członkom rodziny,
więc dla pozostałych też powstały podobne.
Testujemy i trochę udoskonalamy.
Każdy wybrał dla siebie wzór i kolor tkaniny, 
by maska była atrakcyjna pod względem wyglądu (wtedy jest chętniej noszona).
Polecamy! ...Dla zdrowia i komfortu oddychania.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz